Gezonde snacks

 

#1 Gekookt ei

Niet de snelste snack, maar een aanrader. zoals de naam het al zegt erg rijk aan eiwitten. Voor een gekookt ei in de morgend zorgt het ervoor dat je minder honger hebt voor de rest van de dag.

#2 Rijstwafel

Rijstwafels bevatten weinig calorieën en is er geen beleg voor nodig, alsook bevat het geen ongeoznde dingen zoals toegevoegde kleur- of smaakstoffen. Het bestaat alleen maar uit rijst en praat ik alleen over de naturelle rijstwafels.

#3 Crackers

Er zijn veel verschillende soorten crackers waarvan  de meeste je niet helpen met afvallen. Tegenwoordig komen er meer en meer gezonde crackers tegen  die je alleen in de natuur- of biologische winkels tegen komt. De mooie combinatie aan deze crackers zijn dat ze veel gezonde ingrediënten bevatten, waardoor ze uitstekend zijn voor gezonde tussendoortjes.

#4 Zaden

Zaden zoals zonnebloempitten,pompoenpitten en pijnboompitten zijn makkelijk om te eten als gezonde tussendoortje. De eigenschappen van de zaden en pitten  zijn dat ze lijken op die van de noten, gezonde vetten en weinig koolhydraten.

#5 Chocolade

De chocolade wordt door vele als de ultieme tussendoortje beschouwt, maar wordt niet direct als gezond beschouwt, de meeste chocolade niet van de supermarkt. Toch is de basis van de chocolade cacao wat supergezond is. De choclade die wel gezond is de rauwe cacaobonen met weinig suikers. Zulke chocolade kan je aleen bij natuur- en biologische winkels vinden. Alsook chocolade kopen die minimaal 70% cacao bevatten.