jojo-effect voorkomen

Hier zijn een paar tips om een jojo-effect te komen:

Je ziet het altijd rondt je heen, vrienden, familie, zelfs beroemheiden hebben er last van. Het jojo-effect na een dieet. Het verwijst naar een herhaaldelijk verlies en bijkomen van gewicht en kan slecht zijn voor je algemene gezondheid.

Kortom er zijn veel redenen om van het jojo-effect  af te komen en hieronder zal ik een paar  mogelijke tips geven om te helpen met je gewicht en gezondheid weer op peil te brengen.

 

#1 Verlies geleidelijk aan je gewicht:

De best manier om gewicht te verliezen en ook af te houden is om  per week een kilo af te vallen. Dan is het ook makkelijker om het gewicht af te houden en gezonder voor jezelf.

#2 Een dieet gericht voor jouw:

één van de grootste problemen met afvallen en diëten  heeft met sociale minachting te maken. Veel mensen die na veel pogingen stoppen met  hun dieet schamen zich na meerdere keren falen en denken verder te kunnen zonder hun dieet en dus bijkomen. Met een persoonlijk plan wordt je dieet veel haalbaarder.

#3 Blijf positief:

 Als je de schuld blijft geven van je gewicht of als je depressief en/of neerslachtig bent van de extra pondjes die dag in en uit meesleept moet je een nieuwe focus gaan zoeken. Bedenk wat je wel zou kunnen doen of gaat doen. Waarom het goed voor je zou zijn en hoe je het tot een succesvolle einde kunt brengen.

jojo-effect in een loop met je gewicht zitten.

#4 Snel afvallen bestaat niet:

Meeste mensen hebben een bepaalde beeld of verwachting van hoe snel dat ze hun gewicht kunnen verliezen.

Als je wilt beginnen met gewicht verliezen en eraf blijven, moet je focus verschuiven van " hoe snel kun je gewicht verliezen " naar " hoe kan ik mijn afgevallen gewicht behouden" hoe minder je houd aan deadlines, hoe meer je focust op blijvende veranderingen op lange termijn.

#5 Meer bewegen:

Aankomen van gewicht kun je vermijden door regelmatig een half uurtje te sporten en je stofwisseling in balans te houden om meer calorieën te verbranden.